-
Кращі запіканки для ситної вечері - 32 mins назад
-
Як започаткувати власний бізнес: для підприємців презентували освітній відеокурс - 15.11.2024
-
Жодних застуд: 5 гарячих напоїв для підтримки імунітету - 12.11.2024
-
5 страв, які ви полюбите восени - 08.11.2024
-
Гелловін 2024: креативні страви для вечірки - 29.10.2024
-
“Стратегічний запас”. Які продукти тривалого зберігання варто мати вдома? - 24.10.2024
-
ТОП-5 страв: культурне та гастрономічне значення сирів в Україні - 22.10.2024
-
Сирний фестиваль: незвичні поєднання або з чим найкраще смакує сир - 14.10.2024
-
Е-система обігу алкоголю, тютюну та рідин в електронних сигаретах запрацює з 2026 р. - 11.10.2024
-
ТОП-5 рецептів з цвітної капусти: як урізноманітнити осіннє меню - 11.10.2024
Інфографіка Zakaz.ua: як змінилися ціни на продукти в супермаркетах наприкінці року
Протягом 2023 року знизились ціни на яйця, гречку, рис, банани та овочі борщового набору. Натомість подорожчали хліб, м’ясо та молочні продукти. Як саме змінилася вартість продуктів споживчого попиту в українських супермаркетах наприкінці року — проаналізував Всеукраїнський сервіс доставки продуктів Zakaz.ua.
Соціальні продукти
Чимало соціально значущих товарів на полицях ритейлерів наприкінці року можуть українців як приємно порадувати цінами, так і засмутити. Є чимало позицій, які подешевшали, проте й без подорожчання також не обійшлось. Наприклад, значно знизилася ціна на яйця — на 27%. Наразі середня вартість за десяток становить близько 54 грн, тоді як на початку року було близько 74 грн. А от ціни на молочні продукти зросли: молоко — на 22%, сметана — на 14%, а солодковершкове масло — на 8%. Пакет молока об’ємом 900 мл та жирністю 2,5% на поличках у супермаркетах можемо побачити з середнім цінником 40 грн, тоді як у січні було 33 грн.
Хліб та батон також піднялися в ціні — на 11% та 19% відповідно. Так, на початку 2023 року у січні хліб “Український” коштував 32 грн за буханець. Станом на 7 листопада його вартість зросла в середньому до 36 грн. Вартість батона піднялася з 23 до 27 грн за одиницю.
Подорожчання спіткало й м’ясні продукти. За статистичними даними Zakaz.ua, найбільшою популярністю серед українців користується курятина, яка зустрічається в кожному 3-му кошику онлайн-покупця. У порівнянні з цінами січня наразі вартість курячого філе зросла на 14% та коштує близько 159 грн/кг. Ціни на яловичину і свинину, якщо порівняти з вартістю на початку року, зросли на 10% та 14% відповідно. Варто зазначати, що у лютому фермери попереджали про можливе нерівномірне зростання цін на м’ясо протягом року. Влітку відбулася стабілізація цін і навіть в деяких випадках певне зниження. Проте, вже восени сталася нова хвиля зростання. Загалом, за прогнозами експертів, протягом 2023 року ціни на м’ясо в середньому можуть зрости до 30 відсотків.
Ціни на крупи
Подорожчання демонструють також й деякі бакалійні товари. Найбільше підскочило в ціні борошно. Якщо в січні на початку року вартість була в середньому 22 грн за півтора кілограма, то наразі його ціна становить близько 39 грн – зросла з початку року на 79%.
Також зросла вартість пшона (на 22%), гороху (на 17%) та макаронних виробів (на 9%). Натомість приємно радують цінами найпопулярніші крупи продуктового кошика українських споживачів. Так от гречка з початку року подешевшала на 52%. У січні вагова крупа вартувала 89 грн за кілограм, тоді як зараз ціна становить близько 40 грн/кг. Своєю чергою, круглозерновий ваговий рис коштує в середньому 44 грн/кг, що на 21% дешевше від ціни, яка була в супермаркетах на початку року.
Ціни на овочі
Щодо овочевого кошика: ціни демонструють позитивну тенденцію, що приємно дивує українців та дозволяють зберегти кошти у гаманці. Адже наприкінці року в Україні значно подешевшали складові овочі борщового набору: цибуля, буряк, морква та капуста. Найбільше впали ціни на ріпчасту цибулю – на 63%. Наразі вартість становить близько 12 грн/кг, тоді як на початку року, у січні, цибуля коштувала 34 грн/кг. Також нагадаємо, що навесні та влітку впродовж кількох місяців ціни на ріпчасту взагалі били всі небачені рекорди! Вартість в супермаркетах стартувала від 49 грн та подекуди сягала 69 грн за кілограм. Зокрема, значно подешевшала морква (на 67%), капуста (на 35%) та буряк (на 33%).
Також підіймають настрій ціни на помідори та перець. Томати подешевшали на 22% й наразі коштують в середньому 89 грн за кілограм, тоді як на початку року, у січні, ціна на помідори була від 115 грн/кг. Своєю чергою перець на 8% дешевше, ніж у січні.
Зазначимо, що за спостереженнями науковців Інституту аграрної економіки, овочі дешевшають у цьому році через високий рівень самозабезпечення ними населення. Виробники цьогоріч достатньо висадили овочів, фруктів та зібрали гарні врожаї. Зокрема, скоротився внутрішній ринок через завбачливе поповнення запасів українців врожаєм з власних городів та присадибних ділянок.
Ціни на фрукти
Що стосується найпопулярніших фруктів з продовольчого кошика українців, тут також ситуація різнобічна. Так, наприклад, ціна на банани знизилася на 25%. У січні жовтий екзотичний фрукт коштував в середньому 68 грн/кг, тоді як наразі вартість становить близько 51 грн.
Серед цитрусових фруктів спостерігається нестабільна динаміка та постійні коливання у ціні протягом року. Так от наразі знизились ціни на лимони — подешевшали на 18%, вартують в середньому 49 грн/кг. Натомість апельсини навпаки подорожчали на 28% та в середньому коштують 69 грн в залежності від сорту. Зокрема, зросли ціни на грейпфрут. Цитрус, який особливо популярний серед дієтологів та людей, що слідкують за вагою, наразі має цінник на 10% дорожче, ніж у січні на початку року.
Також зросли ціни на ківі та яблука — на 27% та 28% відповідно.
“Щодня в країні змінюється економічна ситуація, яка впливає на ціноутворення та оновлення вартості товарів на поличках партнерів-ритейлерів. Нам цікаво та корисно аналізувати ці зміни, порівнювати вартість продуктів підвищеного попиту серед користувачів сервісу у різні проміжки часу. Це дозволяє простежувати та знаходити певну сезону закономірність й дає розуміння, які можна робити прогнози на майбутнє. Тому наші фахівці Zakaz.ua будуть й надалі підводити підсумки та інформувати українців щодо цін та пропозицій на товари в супермаркетах”, — зазначив Євген Нетреба, комерційний директор компанії.
Нагадуємо, що Zakaz.ua щодня доставляє тисячі замовлень із найпопулярніших мереж супермаркетів до будинків та офісів покупців по всій Україні. Компанія співпрацює з такими мережами як-от: METRO Cash&Carry, NOVUS, МегаМаркет, WINETIME, VARUS, Auchan, Таврія В, Восторг, ULTRAMARKET, КОСМОС, ЕКО маркет та супермаркет “Харків”. Асортимент онлайн-вітрин партнерів сервісу налічує понад 150 тисяч одиниць товарів від сотень українських та міжнародних брендів.